tisdag 6 oktober 2009

Bokcirkel

Jag har gått med i en bokcirkel via nätet. Jag gillar att läsa, det har alltid funnits en bok vid min sida som jag läser. De senaste åren har jag oftast både en hörbok och en vanlig bok på gång. Hörböckerna lyssnar jag på när jag åker t-banan till och från jobbet, men även när jag är ute och går. Jag gillar det meditativa med att gå och lyssna. Och man upplever och uppfatta böckerna väldigt olika beroende om man läser själv eller lyssnar.
Så idag har jag varit till biblioteket och lånat Henning Mankells Djup som finns med på oktobers lista. Jag tror och hoppas att denna lika bra som hans Italienska skor. De verkar lite lika på beskrivningen. De övriga två böckerna ska jag beställa via nätet. Jag är lite spänd på
Det började så oskyldigt med diskbänken av Solja Krapu eftersom jag inte är en van poesi läsare.
Den tredje boken som finns på listan är mord.net av Dan Buthler och Dag Öhrlund och den har jag inte hört talas om tidigare. Så det blir en ny bekantskap för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar