söndag 31 januari 2010

Stickpaus

Det har blivit dåligt med stickning för mig på sista tiden. Jag har haft smärtor i den ena axeln och speciellt ihållande har när jag stickat. Denna vecka var jag till min naprapat och han konstaterade att jag hade början till musarm. Så nu får jag ta det lite lugnt med stickningen ett tag, men jag tänker testa om det går bättre att virka. Ikväll startade jag med att virka en sjal istället och jag hoppas att det går bra.
Jag har också möblerat om "musen" på mitt skrivbord på jobbet. Jag hoppas att det hjälper.

1 kommentar:

  1. Jag har provat att inte ha mus på jobbet, utan en platta i kombination med tangentbordet, som man kör med ett finger. Först var jag mycket skeptisk, men den fungerar, och är mycket bättre än den plattan, som finns på bärbara datorer. Och inget ont i varken armbåde, handled eller axel.

    SvaraRadera